keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 87/12.03.2019 privind schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3, precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş

12.03.2019

Hotararea Consiliului Local 87/12.03.2019
privind schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3, precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019-3302/12.02.2019 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019-3302/12.02.2019 al Serviciului Şcoli-Spitale din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din 18.02.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr.SC2019-3302/12.02.2019;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, protecţie socială, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 334/22.06.2018 privind emiterea acordului de principiu pentru transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Judeţean Timiş a etajelor I şi II ale căminului din str.Franz Liszt nr.3, aferent Colegiului Tehnic ‘’Ion Mincu", în vederea desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş;
Având în vedere Adresa Consiliului Judeţean Timiş cu nr.13894 din 24.07.2018, înregistrată la Municipiul Timişoara sub nr.SC2018-17775 din 26.07.2018;
Având în vedere prevederile art. 99, alin. 4 şi 5 şi ale art. 112, alin. 6 din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale;
Aând în vedere Ordinul Misterului Educaţiei Naţionale nr. 5819/2016 privind procedura de elaborare a avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi condiţiile necesare acordării acestuia;
Având în vedere Procesul verbal din data de 17.07.2018 al Comisiei de analiză a spaţiilor temporar disponibile, situate în imobilele instituţiilor şcolare şi medicale aflate în proprietatea Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 518/24.10.2018 privind propunerea de schimbare a destinaţiei pe o perioadă de 10 ani, a etajelor I şi II cu suprafaţa construită de 1430 mp ale căminului şi a terenului de acces, din str. Franz Liszt nr.3, Timişoara, aferent fostului Colegiu Tehnic ‘’Ion Mincu", în vederea trasmiterii în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş.
Având în vedere Avizul conform al Ministrului Educaţiei Naţionale nr. 11392/11.12.2018 privind schimbarea spaţiului în suprafaţă de 1430 mp (etajul I şi II ale căminului interna) şi a terenului în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp din spaţiu pentru învăţământ în spaţiu necesar desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş.
Având în vedere prevederile art. 867, 868, 869 şi 870 din Codul Civil ;
În temeiul art. 36, alin. (2) lit. c) şi art. 123 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II cu suprafaţa construită de 1430, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" înscris în CF nr.420304-C1-U2 Timişoara şi a terenului de acces în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp, înscris în CF nr. 420304 Timişoara, situate în Timişoara str. Franz Liszt nr.3, din spaţiu pentru învăţământ în spaţiu necesar desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş.
Schimbarea destinaţiei va opera de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri până la data 11.12.2028, dată la care expiră Avizul conform nr. 11392/11.12.2018 al Ministrului Educaţiei Naţionale.

Art. 2: Se aprobă transmiterea dreptului de administrare asupra spaţiului şi terenului prevăzut la art. 1 către Consiliul Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş. Lucrările de investiţii şi reparaţii necesare desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş, cad în sarcina Consiliul Judeţean Timiş.

Art. 3: Dreptul de administrare asupra spaţiului şi terenului prevăzut la art. 1 se va exercita de la data semnării Contractului de administrare de către cele două părţi, până la data de 11.12.2028, dată la care expiră Avizul conform nr. 11392/11.12.2018 al Ministrului Educaţiei Naţionale.

Art.4: Se aprobă Contractul cadru de administrare conform Anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5: Se împuterniceşte Primarul Municipiului Timişoara să semneze Contractul de Administrare.

Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Serviciul Şcoli-Spitale, şi Serviciul Juridic din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 7: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Generală, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri Dotări Diverse I EST;
- Direcţiei Clădiri Terenuri Dotări Diverse II VEST;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Serviciului Şcoli-Spitale;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului ;
- Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IMRE FARKAS
Contrasemneaza
SECRETAR JR. SIMONA DRĂGOI

Atasament: Raport_Specialitate.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA SERVICIUL ŞCOLI SPITALE NR. SC2019-3302/12.02.2019

_______________________________________________________________

RAPORT DE SPECIALITATE

privind schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces , situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3, precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş

pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2019-3302/12.02.2019 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3 precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş. Facem următoarele precizări: Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş a funcţionat într-un spaţiu din clădirea Colegiului Tehnic „Emanuil Ungureanu”, în baza unui contract de comodat care a expirat la data de 24.04.2018 şi nu a mai fost prelungit, întrucât spaţiul este necesar pentru desfăşurarea activităţilor şcolare a claselor preluate de la de Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu”, redistribuite în urma divizării totale. De asemenea, clădirea Colegiului Tehnic „Emanuil Ungureanu”, urmează să intre în lucrări de reabilitare. Conform art. 99, alin 4 şi 5 din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale, Centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională sunt unităţi specializate ale învăţământului preuniversitar, cu personalitate juridică, coordonate metodologic de inspectoratele şcolare şi sunt finanţate de la bugetul consiliilor judeţene. Consiliul Judeţean Timiş prin adresele cu nr. 4773/20.03.2018 şi nr. 9557/24.05.2018, înregistrate la Municipiul Timişoara sub nr.SC2018-10282/03.05.2018 respectiv nr. SC2018-12426/ 24.05.2018, a solicitat analizarea posibilităţii transferării imobilului – cămin, aferent Colegiului Tehnic “Ion Mincu”, din domeniul public al Municipiului Timişoara în domeniul public al Judeţului Timiş, necesar desfăşurării activităţii mai multor instituţii aflate în subordinea Consiliului Judeţean Timiş, respectiv Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş şi Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş. Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş prin adresa cu nr. 2734/11.06.2018 înregistrată la Municipiul Timişoara sub nr. SC2018-13624/12.06.2018 a solicitat atribuirea unui spaţiu adecvat pentru desfăşurarea activităţii. Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş prin adresa cu nr.5925/07.06.2018, înregistrată la Municipiul Timişoara sub nr. SC2018-13414/08.06.2018, a solicitat emiterea unei hotărâri prin care consiliul local să-şi exprime acordul de cedare a spaţiului din căminul aferent Colegiului Tehnic „Ion Mincu” în favoarea Consiliului Judeţean Timiş, în vederea amenajării sediului Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş. Căminul internat aferent fostului Colegiu Tehnic “Ion Mincu”, înscris în CF nr.420304- C1, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3 are regim de înălţime S+P+4E+M1+M2 şi se află în proprietatea publică a Municipiului Timişoara şi a Consiliului Judeţean Timiş astfel: 1 Spaţiul nr.1 compus din subsol, parter, etajul I şi II, face parte din domeniul public al

Capitală Europeană a Culturii
— SI romania2019.eu Președinția României lo Consiliul Uniunii Europene

Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Local şi este aferent fostului Colegiu Tehnic „Ion Mincu” fiind utilizat astfel: - subsolul este tehnic; - la parter funcţionează Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş din anul 2007 în spaţiul cu suprafaţa utilă de 346,39 mp, iar restul spaţiului din parter este liber; - etajul I si etajul II sunt libere. Pentru spaţiul folosit de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş a fost adoptată HCL nr.405/27.07.2018 prin care a fost aprobată propunerea de schimbare a destinaţiei şi prin adresa cu nr. SC2018 -17280/30.08.2018 s-a solicitat avizul de schimbare a destinaţiei de la Ministerul Educaţiei Nationale. 2. Spaţiul nr.2 compus din etajul III, etajul IV, mansardă I şi mansardă II care face parte din domeniul public al Judeţului Timiş şi este utilizat de instituţii din structura Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţilor de interes public. Începând cu anul şcolar 2018-2019, Colegiul Tehnic “Ion Mincu” nu mai utilizează spaţiile din cămin, întrucât a fost divizat în totalitate şi nu mai este cuprins în reţeaua şcolară pe anul 2018- 2019. Consiliul Local prin HCL nr. 334/22.06.2018 şi-a dat acordul de principiu pentru transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Judeţean Timiş, pe o perioadă de 10 ani a etajelor I şi II ale căminului din str.Franz Liszt nr.3, aferent fostului Colegiului Tehnic ‘’Ion Mincu”, în vederea desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş, condiţionat de obţinerea Avizului conform al Ministrului Educaţiei Naţionale şi de executarea lucrărilor de investiţii şi reparaţii necesare desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş, de către Consiliul Judeţean Timiş. Consiliul Judeţean Timiş prin adresa cu nr.13894 din 24.07.2018, înregistrată la Municipiul Timişoara sub nr. SC2018-17775/26.07.2018 şi-a exprimat acordul cu privire la exercitarea dreptului de administrare asupra spaţiului situat în căminul din str.Franz Liszt nr.3, în condiţiile prevăzute în HCL nr. 334/22.06.2018. Conform procesului verbal din data de 17.07.2018, Comisia de analiză a spaţiilor temporar disponibile, situate în imobilele instituţiilor şcolare şi medicale aflate în proprietatea Municipiului Timişoara, a fost de acord cu transmiterea etajelor I şi II ale căminului internat al fostului Colegiul Tehnic “Ion Mincu”, în administrarea Consiliului Judeţean Timiş. Prin HCL nr. 518/24.10.2018 s-a aprobat propunerea de schimbare a destinaţiei pe o perioadă de 10 ani, a etajelor I şi II cu suprafaţa construită de 1430 mp, ale căminului şi a terenului de acces în suprafaţă de 22,42 mp, din str. Franz Liszt nr.3, Timişoara, aferente fostului Colegiu Tehnic „Ion Mincu”, în vederea trasmiterii în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş. Prin adresa cu nr. 37245/5039/13.12.2018 înregistrată la instituţia noastră sub nr. SC2018- 31425/28.12.2018 Ministerul Educaţiei Naţionale a transmis Avizul conform nr. 11392/11.12.2018 privind schimbarea destinaţiei spaţiului în suprafaţă de 1430 mp (etajul I şi II ale căminului internat) şi a terenului în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp, din spaţiu pentru învăţământ în spaţiu necesar desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş, pentru o perioadă de 10 ani. Legea nr.215/2001 a adminitraţiei publice locale prevede la art. 123 alin 1 „Consiliile locale şi consiliile judeţene hotărăsc ca bunurile ce aparţin domeniului public sau privat, de interes local sau judeţean, după caz, să fie date în administrarea regiilor autonome şi instituţiilor publice, să fie concesionate ori să fie închiriate”. Potrivit art. 867 din Cod civil, dreptul de administrare asupra bunurilor proprietate publică se constituie prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local. Potrivit art 868 din codul civil dreptul de administrare asupra bunurilor proprietate publică poate fi exercitat de regiile autonome sau, după caz, de autorităţile administraţiei publice centrale sau locale şi alte instituţii publice de interes naţional, judeţean ori local. Schimbarea destinaţiei spaţiului în suprafaţă de 1430 mp (etajul I şi II ale căminului internat) şi a terenului în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp, situat în Timişoara str. Franz Liszt

Capitală Europeană a Culturii

nr.3 va opera de la data intrării în vigoare a HCL, până la data 11.12.2028, dată la care expiră Avizul conform nr. 11392/11.12.2018 al Ministrului Educaţiei Naţionale. Având în vedere cele de mai sus , apreciem că; - proiectul de hotărâre privind schimbarea destinaţiei spaţiului spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3 precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii Consiliului Local al Municipiului Timişoara. ŞEF SERVICIU , CONSILIER, Anca Lăudatu Ciucur Ioana

Cod.FO 53-01,Ver.1

Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Expunere_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR NR. SC2019-3302/12.02.2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE-

privind schimbarea destinaţiei spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces , situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3, precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 334/22.06.2018 privind emiterea acordului de principiu pentru transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Judeţean Timiş a etajelor I şi II ale căminului din str.Franz Liszt nr.3, aferent Colegiului Tehnic ‘’Ion Mincu”, în vederea desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş; Având în vedere adresa nr.13894 din data de 24.07.2018, înregistrată la Municipiul Timişoara sub nr.SC2018-17775/26.07.2018 prin care Consiliul Judeţean Timiş şi-a exprimat acordul cu privire la exercitarea dreptului de administrare asupra spaţiului din căminul din str.Franz Liszt nr.3, în condiţiile prevăzute la art. 3 din HCL nr. 334/22.06.2018 (executarea lucrărilor de investiţii şi reparaţii necesare desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş); Având în vedere Procesul verbal din data de 17.07.2018 al Comisiei de analiză a spaţiilor temporar disponibile, situate în imobilele instituţiilor şcolare şi medicale aflate în proprietatea Municipiului Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.518/24.10.2018 privind propunerea de schimbare a destinaţiei pe o perioadă de 10 ani, a etajelor I şi II cu suprafaţa construită de 1430 mp ale căminului şi a terenului de acces, din str. Franz Liszt nr.3, Timişoara, aferent fostului Colegiu Tehnic „Ion Mincu”, în vederea trasmiterii în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională; Ţinâd cont de prevederile art. 112, alin. 6 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 şi de prevederile Ordinului nr. 5819/2016 al Ministerului Educaţiei Naţionale privind aprobarea procedurii de elaborare a avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia; Având în vedere Avizul conform nr. 11392/11.12.2018 al Ministrului Educaţiei Naţionale privind schimbarea spaţiului în suprafaţă de 1430 mp (etajul I şi II ale căminului internat) şi a terenului în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp din spaţiu pentru învăţământ în spaţiu necesar desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş;

Capitală Europeană a Culturii
— SI romania2019.eu Președinția României lo Consiliul Uniunii Europene

Ţinând cont de prevederile art. 123 alin 1) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi de prevedererile art. 867, 868, 869 şi 870 din Codul civil; - Considerăm necesară şi oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind schimbarea destinaţiei spaţiului spaţiului constând în etajele I şi II, ale căminului internat al fostului Colegiu Tehnic "Ion Mincu" şi a terenului de acces, situat în Timişoara, str. Franz Liszt nr. 3 precum şi transmiterea acestora în administrarea Consiliului Judeţean Timiş pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş. PRIMAR, ŞEF SERVICIU ŞCOLI-SPITALE, Nicolae Robu Anca Lăudatu

Cod.FO 53-01,Ver.1

Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Anexa.pdf

1

Anexă la HCL

CONTRACT DE ADMINISTRARE

NR....................../.................................

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE

1.1.MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in Timisoara, Bd.C.D.Loga nr.1, cod fiscal RO 14756536, tel 0256/408300, fax 0256/204177, reprezentat prin Primar - Nicolae Robu , în calitate de PROPRIETAR,

şi 1.2. CONSILIUL JUDETEAN TIMIS cu sediul în Timişoara, Bv. Revoluţiei din 1989 nr.17, cod fiscal ………………reprezentat prin Preşedinte - ………………….., în calitate de ADMINISTRATOR, II. BAZA LEGALA 2.1. Baza legală încheierii prezentului contract este: a) Legea 215/2001 privind administratia publica locala cu modificarile si completarile ulterioare; b) Articolele 867, 868, 869, si 870 Cod Civil; c) Hotărârea Consiliului Local al Mun.Timisoara nr. ………/………. d) Avizul conform nr……………………… al Ministrului Educaţiei Naţionale III. OBIECTUL CONTRACTULUI

3.1. Obiectul prezentului contract este transmiterea dreptului de administrare către Consiliul Judeţean Timiş asupra, spaţiului constând în etajul I şi II al căminului internat al fostului Colegiu Tehnic „ Ion Mincu” cu suprafaţa construită desfăşurată de 1430 mp, înscris în CF .420304-C1-U2 Timişoara şi a terenului de acces în suprafaţă de 22,42 mp din totalul de 1116,00 mp, înscris în CF nr. 420304 Timişoara, situate în Timişoara str. Franz Liszt nr.3. 3.2. Accesul la spaţiul se va face din str. Franz Liszt nr.3 IV. DESTINATIA SPAŢIULUI DAT IN ADMINISTRARE 4.1. Bunurile prevăzut la punctul 3.1 se transmite în administrarea Consiliului Judeţean Timiş, pentru desfăşurarea activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş,a cărei finanţare se asigură din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetul local al Consiliului Judeţean, conform prevederilor art. art. 99, alin 4 şi 5 din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale . V. DURATA CONTRACTULUI

5.1.Prezentului contract se încheie de la data semnări de către părţi, pâna la data de ………………, dată la care expiră Avizului conform nr………………….. al Ministrului Educaţiei Naţionale . 5.2. Prin acordul părţilor, prezentul contract poate să înceteze şi înainte de termen.

VI. DREPTURILE SI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

6.1. Drepturile şi obligaţile proprietarului a). proprietarul are obligaţia să predea administratorului spaţiul atribuit pe bază de proces verbal de predare primire; b).proprietarul are obligaţia să nu-l împiedice pe administrator să folosească spaţiul potrivit destinaţiei sale, până la termenul convenit; c) proprietarul are obligaţia să asigure buna folosire a căilor de acces. În cazul de faţă accesul se va realiza din str. Franz Liszt nr.3 pe terenul în suprafaţă de 22,42 mp şi pe casa scări până la etajul I şi II; d). proprietarul are dreptul să rezilieze contractul, în cazul în care administratorul nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în prezentul contract;

2

e).proprietarul are dreptul să denunţe în mod unilateral contractul de administrare, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. f). proprietarul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de administrare, cu notificarea prealabilă a comodatarului din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. g) Contravaloarea lucrarilor executate asupra imobilului, indiferent de natura acestora, rămân în proprietatea Municipiului Timisoara, fiind integrate in valoarea bunului imobil si nu pot fi revendicate de administrator, indiferent de natura lucrarilor executate; 6.2. Drepturile si obligatiile administratorului:

a) administratorul are dreptul să folosească bunul primit în administrare potrivit destinaţiei prevăzută la punctul 4.1; b) administratorul poate exercita folosinţa imobilului în limita cerinţelor impuse de funcţionarea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş şi numai pentru activitati specifice acestui centru; c) administratorul are obligaţia să folosească, în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, spaţiul care face obiectul prezentului contract. d).administratorul are obligaţia să se îngrijească de bunul împrumutat întocmai ca proprietarul acestuia; e) administratorul are obligaţia să execute în condiţiile legi lucrările de investiţii şi reparaţii pe cheltuiala proprie, necesare desfăşurării activităţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş; f). Administratorul are obligaţia să execute lucrarii de întreţinere, funcţionare şi reparaţii pe cheltuiala proprie, necesare desfăşurării activităţii g). Să întreţină permanent spaţiile interioare/exterioare; h) . Să suporte toate costurile legate de igienizarea imobilului (dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare şi orice alte cheltuieli colaterale), precum şi cele de natură a conserva imobilul (zugrăveli, tencuieli, reparaţii instalaţii sanitare, termice, electrice şi de orice altă natură); i) administratorul are obligaţia să realizeze pe cheltuială proprie branşamente separate la utilităţi ( apă, canal, energie termică, electrică etc). pentru întreg imobilul cămin înscris .CF .420304-C1, ţinâd cont că pe lângă spaţiul care constituie obiectul prezentului contract, deţine în proprietate etajul III, IV, V şi VI, iar instituţiile ce îşi desfăşoară activitatea în imobil sunt în subordinea Consiliului Judeţean Timiş. j) administratorul are obligaţia ca până la realizarea lucrărilor prevăzute la lit. f) şi încheirea contractelor cu furnizori de utilităţi, să suporte lunar plata utilităţilor, în baza unui contract/convenţie de furnizare utilităţi încheiat cu unitatea de învăţământ, obligându-se să achite eventualele diferenţe rezultate ca modificare din variaţia preţurilor şi tarifelor percepute prin apariţia de noi acte normative. k). administratorul are obligaţia să obţină toate avizele şi autorizaţiile prevăzute de lege pentru amenajarea spaţiului, necesare desfăşurării activităţilor specifice şi să suporte toate cheltuielile ce decurg din acestea neavând dreptul să ceară restituirea acestora de la proprietar ; l) administratorul are obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare, autorizaţia cu privire la siguranţa la incendiu sau alte autorizatii prevăzute în legi speciale. m) administratorul este obligat sa respecte condiţiile impuse de natura bunului ( materiale cu regim special, condiţii de sigurantă în exploatare, protecţia mediului, etc) n) administratorul este obligat să permită inspecţiile reprezentanţilor proprietarului pentru verificarea imobilului dat în administrare; o) administratorul este obligat să-l anunţe pe proprietar de acţiunea intentată de un terţ care priveşte proprietatea sau posesia spaţiului dat în administrare; p). administratorul este obligat să restituie bunul împrumutat la împlinirea termenului stipulat în prezentul contract; q). la încetarea contractului, administratorul este obligat să pună la dispoziţia proprietarului bunul primit în administrare în starea în care acesta se găseşte la momentul respectiv. Contravaloarea lucrarilor executate asupra imobilului, indiferent de natura acestora, rămân în proprietatea Municipiului Timisoara, fiind integrate in valoarea bunului imobil si nu pot fi revendicate de administrator, indiferent de natura lucrarilor executate;

3

r). dacă bunul împrumutat a fost deteriorat din culpa administratorului, el este obligat să-l restituie în natură sau să achite contravaloarea lui; s). la încetarea contractului de administrare prin ajungere la termen administratorul este obligat să restituie proprietarului, în deplina proprietate în mod gratuit şi libere de orice sarcini, bunul împrumutat precum şi toate investiţiile, îmbunătăţirile, construcţiile efectuate. ş). la încetarea contractului de administrare din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră şi cazul fortuit, administratorul este obligat sa asigure continuitatea exploatarii bunului, în conditiile stipulate in contract, pâna la preluarea acestuia de către proprietar. t). Administratorul este obligat să permită accesul necondiţionat a tuturor utilizatorilor pe părţile comune (holurile şi casa scărilor) în acest mod asigurându-se respectarea prevederilor regulamentelor ISU; VII. INCETAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE 7.1. Prezentul contract îşi încetează efectele în următoarele cazuri: a) la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat; b) înainte de expirarea termenului, prin acordul comun al celor doua părţi, la iniţiativa uneia dintre acestea; c) odată cu încetarea dreptului de proprietate publică sau prin actul de revocare emis, în condiţiile legii, dacă interesul public o impune, de organul care la constituit, potrivit art. 869 din Codul civil. d) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de catre proprietar; În aceasta situaţie de încetare a contractului nu se percep daune; e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului sau în cazul imposibilităţii obiective a administratorului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despagubiri; 7.2. Prezentul contract încetează de drept fără punere în întârziere, fără intervenţia instanţei de judecată şi fără nici o altă formalitate prealabilă în caz de schimbare a proprietarului sau dacă spaţiul este necesar pentru desfăşurarea activităţilor şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitare de stat aflate în reţeaua şcolară de pe raza Municipiului Timişoara. VIII. CLAUZE PRIVIND REZILIEREA CONTRACTULUI

8.1. Contractul de administrare se reziliază, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, în una din urmatoarele situaţii: a) Administratorul schimba destinaţia imobilului primit in administrare fără aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; b) Administratorul nu îşi execută obligatiile stabilite in sarcina sa prevazute la art.6.2; d) Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la cap VI din prezentul contract de către una dintre părţi, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul părţii lezate de a considera contractul desfiintat de plin drept, fara somatie, punere in întârziere sau intervenţia instanţei de judecată conform pactului comisoriu de gradul IV si de a pretinde plata de daune – interese. IX. FORŢA MAJORĂ

9.1 Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea în termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător total sau/şi parţial a oricărei obligaţii care îi revine, în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege. 9.2 Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice în scris celeilalte părţi în termen de 3 zile producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui. 9.3 Dacă în termen de 3 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să- şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune- interese. X. MODIFICAREA CONTRACTULUI

10.1 Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai după o prealabilă notificare scrisă, cu acordul ambelor părţi, prin act adiţional. 10.2 Prezentul contract va fi adaptat corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia, care îi sunt aplicabile.

4

XI. LITIGII

11.1. Partile prezentului contract vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătura cu îndeplinirea contractului. 11.2. Dacă după 15 de zile de la începerea acestor tratative partile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente. XII. DISPOZIŢII FINALE

12.1 .Prezentul contract a fost încheiat în patru exemplare, câte două pentru fiecare parte şi a fost semnat la data de…………………….

PROPRIETAR, ADMINISTRATOR, MUNICIPIUL TIMISOARA, JUDETUL TIMIS prin prin PRIMAR, PRESEDINTE,